SEMCO Erik-Solberg

Erik Solberg

Partner, CMO

+47 922 933 20
erik.solberg@semco.no

Erik er en erfaren salgs- og markedsdirektør/forretningsutvikler med bred internasjonal ledererfaring. De siste 9 årene har han jobbet med salg og markedsføring av profesjonelle tjenester i B2B-markedet for KPMG. Tidligere har han jobbet 16 år i Statoil innenfor raffinering og markedsføring. Erik har flere utenlandsopphold bak seg, totalt 10 år i Sverige, Danmark, Irland og Australia.

I både KPMG og Statoil har Erik hatt varierte oppgaver som spenner over alt fra generell markedsførings- og merkevareledelse til forretningsutvikling, salgsledelse og markeds- og kundeundersøkelser. I Statoil var Erik involvert i flere store oppkjøp av utenlandske selskaper og jobbet i etterkant med merkeskifte, markedsføring og drift lokalt.

SEMCO Lean-businessErik er medforfatter av boken «Lean Business – Forretningsplanlegging trinn for trinn», Universitetsforlaget 2013, og har gjennomført en rekke kundeprosjekter relatert til forretningsmodellering og -plan.

I løpet av 2013/2014 året har Erik gjennomført flere utdanningsprogram ved Harvard Business School og MIT relatert til strategisk B2B-markedsføring, vekst gjennom innovasjon av produkter og tjenester samt strategi og entreprenørskap.